fbpx

A rizskochot mindenki ismeri és szereti, nálunk nincs olyan hét, hogy a mama ne készítene az unokáknak. Nehéz kivárni, amikor kisül, hogy kihűljön, így legtöbbször még langyosan kerül tányérra. Szebb szeleteket tálalhatunk, ha kihűl, de nem mindig bírunk addig várni 😉 Sokszor egy tartalmas leves után főételként is fogyasztjuk, azonban desszertként uzsonnára is tökéletes választás lehet. Önmagában is isteni finom, de legtöbben lekvárral fogyasztják, mégpedig sárgabaracklekvárral. 

Maga az elkészítésről mindenkinek megvan a jól bevált receptje, vagy ha nincs szívesen megosztom azt is, azonban az én verzióm, már az összetevőjében is MÁS.
Rizs helyett bulgurt használok. Miért? A bulgur lassabban felszívódó szénhidrátot tartalmaz, így fogyasztása az IR-diétában (ami engem érint) engedélyezett, míg a rizs tiltólistás 🙁 Cukor helyett is használjunk természetes édesítőszert, bár én inkább a cukormentes baracklekvárunkat részesítem előnyben, így azzal fogyasztva nem hiányzik a “tésztából” a plusz édes íz.
Hozzávalók:
300gramm bulgur
3dl víz
3dl tej
xilites vaníliás cukor
reszelt ciromhéj
6darab tojás
50 gramm vaj
csipet só
(természetes édesítőszer, ha szeretnél)
A bulgurt enyhén hevítsd fel és öntsd fel a vízzel, sózd meg picit, majd a tejet is hozzáadva, alacsony hőfokon, néha kevergetve, de lefedve, várj, amíg a bulgur megpuhul és a folyadékot mind beszívja. Ekkor add hozzá a reszelt citromhéjat, vaníliát és az édesítőszert – ha szeretnél.
A tojásokat válaszd szét, a sárgákat a vajjal keverd habosra és add a kicsit kihűlt bulgurhoz.
A fehérjét pici sóval verd habbá és forgasd óvatosan a masszához. Kivajazott tepsibe öntsd, majd 180fokon süsd kb.30-35 percig, amíg a teteje aranybarna nem lesz.
Remélem kipróbáljátok, azonban ha igazán különlegessé szeretnétek tenni, válasszátok mellé a levendulás sárgabaracklekvárunkat, mely természetesen hozzáadott cukrot nem tartalmaz!