fbpx

Sokan tévesen hiszik, hogy a vegyes virágméz rosszabb minőségű a többi mézfajtához képest. Többféle virágról gyűjtött nektárból tevődik össze, ezért tápérték szempontjából a legértékesebb mézünk. Színe és íze sokféle lehet, függ attól milyen virágok nyíltak épp, merre jártak a méhecskék, milyen virágról gyűjtöttek.

Gondoltad volna, hogy a hungarikumként ismert, népszerű akácmézünk kevesebb antioxidáns és vitamint tartalmaz? Az abszolút győztes ebben a versenyben a vegyes virágméz!

Vitaminok közül megtalálható benne B1,B2, B3, B5, B6 vitamin, C vitamin, K vitamin, ásványi anyagok közül meg kell említeni a vasat (Fe), calciumot (Ca), magnéziumot (Mg), azonban jelentős mennyiségben glükózt és fruktózt tartalmaz, így cukorbetegek, inzulinrezisztensek (köztük én is) NEM fogyaszthatnak, nem illik a cukormentes diétába, mivel nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy vércukorszint-emelkedést okoz!! 

A méz azon kevés élelmiszerek közé tartozik, amik szinte soha nem romlanak meg. Könnyen és gyorsan kristályosodik, ami egy természetes folyamat, minőségét nem befolyásolja, nem minőségi hiba – a népszerű tévhittel szemben semmi köze sincs a mézhamisításhoz!
A méz folyékonysága könnyen orvosolható, állítsd meleg vízbe az üveget, NE helyezd mikroba, NE hevítsd 40°C fölé, különben elvész minden értékes nyomelem. Éppen ezért forró teába NE helyezd, várj vele míg egy kicsit kihűl.
Sütemények készítéséhez kifejezetten ajánlott zamatossága miatt – közeleg a mézeskalács-szezon, szerezd be hozzá a mézet egy megbízható helyről, TERMELŐTŐL!